גפני שוחח עם אוחנה ודרש לסיים את ההליכים בכדי להביא את הנפטרים לקבורה

איתי גדסי No Comments on גפני שוחח עם אוחנה ודרש לסיים את ההליכים בכדי להביא את הנפטרים לקבורה
המשפחות באבו כביר צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שוחח בשעה האחרונה עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ואנשי המכון לרפואה משפטית באבו כביר ודרש מהם לסיים את תהליך הזיהוי ולשחרר את הנפטרים במיידית כדי שיספיקו לקבור אותם עד כניסת השבת.

השר אוחנה ומפכ"ל המשטרה אמרו לח"כ גפני כי יתנו את ההוראה להזדרז ככל הניתן בהליכים המשפטיים והפרוצדורליים כדי להביאם לקבורה במיידית.

ממשרד הבריאות נמסר: תהליך הזיהוי מתנהל במספר שלבים הכוללים איסוף פרטים אישיים ומזהים ע"י נציגי המשטרה. הפרטים נאספים מבני המשפחה (שבאופן טבעי נמצאים במצוקה ) וככל שהגופות לא זוהו בשטח, נדרשות גם טביעות אצבעות, בדיקות שיניים, בדיקת CT, ובדיקות DNA ככל שנדרש. והצלבת הנתונים מול אלו שנאספו. זהו תהליך שאורך זמן ולא ניתן להאיצו.

כל צוות המכון תוגבר בצוותים מומחים ועובדים סוציאליים שמלווים כל משפחה ברגישות הנדרשת בארוע טראגי שכזה. במכון נמצאים רבנים, רב המכון והרב של זק"א אשר יוצאים למשפחות הכואבות ומדברים איתן.

עד כה זוהו 12 גופות מתוך 45 אולם התהליך עשוי להתבצע במשך שעות.

ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית מסר: "עובדי המכון והצוותים שהגיעו עובדים במסירות וברגישות להשלמת תהליך הזיהוי. אנחנו פועלים במלא המרץ אך יש להבין שמדובר בתהליך מורכב ורגיש ועלינו לפעול באחריות ולהימנע חלילה מטעויות גורליות".



0 תגובות